Pages

Wednesday, February 16, 2011

[.g.a.g.a.l.] - [jangan berhenti berusaha]

Tepat 8.00 pagi (16/2/2011), briefing for the interview by Immigration Officer..
Aku da siap memakai pakaian sukan. Calon temuduga tadi seramai 40 org termasuk aku. Tapi kelihatan calon tidak sampai 40 org atau mereka ada yang tiba lewat.
Aku ada orang yang pertama untuk kehadiran. Oleh itu, aku juga orang pertama yang dipanggil untuk ujian kecergasan dan fizikal. (Hanya ujian fizikal iaitu berat badan, tinggi, pancaindera dan warna diambil).. Masalah aku adalah penglihatan. R.A.B.U.N tahap tinggi yang tidak melayakkan aku untuk lulus ujian fizikal tersebut.
Sangat menarik, kerana aku telah menjadi orang pertama juga ditolak atau gagal. Tapi itu tidak menjadi halangan untuk aku terus apply spa cuma dinasihatkan untuk tidak memohon bagi jawatan penguatkuasa..
Rezeki Allah ada dimana, Allah tidak suka orang yang berputus asa. Oleh itu, jangan kita mudah berputus asa dan tidak terus berusaha.

No comments: