Pages

Saturday, January 24, 2009

Online di mana - mana!..

HAri ni akan mula cuti panjang. Untungnya berada di Malaysia,banyak cuti.! Kaum lain beraya, aku pon bercuti sama!. Best jer kan.! Mengikut pada kebiasaan aku, aku dah boleh balik kampung hari ni. Tapi memandangkan, aku akan berkursus kawin ari ni, jadi InsyaAllah aku akan kembali ke kampung pada ari isnin. Itulah rancangan utama. However, aku ada plan lain. Pergi bercuti ke tempat lain.. Yang ini, aku belum decide lagi. Pening!. Mak aku macam bagi keizinan tapi ayat my mom ni selalu buat aku serba salah. "Tak tau lah aku Ja. Ikut suka ko lah."..Dalam nada berseloroh.. Ishh..macamner nie.. Dia izin ke tak nie..?

Semalam, bermula lah pengaktifan my maxis broadband. Selama ni, aku mengakses internet menggunakan WiFi yang aku boleh terima terus ke rumah aku. Jadi apabila aku test guna Maxis Broadband, hanya dapat 3.62Mbps.. Dan paling rendah signal yang aku dapat malam tadi 540kps.. Jadi, baguslah lagi signal yang aku terima dengan menggunakan WiFi. Diaorang boleh bagi aku signal 5.5Mbps.. Tapi takpe, tujuan aku ambil Maxis Broadband ialah untuk memudahkan aku mengakses internet semasa di kampung dan juga di bakal tempat tinggal baru aku.. (xpasti lagi nie)..

Jadi, semasa cuti ni aku akan cuba Maxis Broadband dan melihat berapa Mbps yang diaorang dapat berikan kepada aku semasa di kampung..

Ja Ne..

No comments: