Pages

Tuesday, January 22, 2008

Persekitaran Baru

Dalam seminggu ni, aku sibuk membuat kerja - kerja mengemas kat ofis aku. Yelah, ofis nak wat renovation. Kenalah kemas serba sebanyak kat ofis tue. Bagus juga buat perubahan pada ofis tue. Aku dah 2 tahun duduk kat ofis itu, aku pn dah bosan dgn suasana sekarang ni. Bila ada perubahan persekitaran, pemandangan dan tambahan pula bakal ada pekerja baru yang akan masuk, semangat untuk bekerja pun jadi lain. Maksud aku, jadi bersemangat juga.
Sebelum itu, dalam hidup aku telah berlaku beberapa perkara. Sedikit sebanyak menjatuhkan semangat dan kualiti hidupku dalam masa itu. Perkara pertama ialah aku mengeluarkan kata - kata kejam kepada seorang yang menyayangi aku dan aku juga sangat menghormati aku dimana aku mengakui bahawa dia telah menjadi sebahagian dari kehidupan aku. Yelah, aku banyak menghabiskan masa bersama dalam 2 tahun kebelakangan ini. Menjadi teman bersembang aku. Menjadi teman makan tengahari. Menjadi sumber kewanganku dikala susah. Adakala menjadi penasihat dalam pembelajaran aku. Aku tidak menafikan bahawa kehadiran memberi kesan dari segi pemikiran aku. Tapi apabila dia sering menjadi 'orang yang selalu berada di dalam keadaan luar kawalan', aku jadi takut. Kerana itu, terkeluarnya kata - kata yang membuatkan aku mungkin tidak akan berkawan atau dia menjadi sebahagian dari rutin aku. Bila difikirkan semula, ada hikmah perkara ini berlaku. Jadi aku memandangnya secara positif. Walaupun cara aku memberitahunya bahawa aku 'semakin takut' dengannya adalah kejam. Tetapi aku yakin kesudahannya akan baik. Esok dia akan bertolak ke luar negara dan akan kembalik seminggu akan datang. Aku tahu, ini juga salah satu cara dia menjauhkan diri aku tapi elok sebenarnya. Cuma masa untuk kembali pulih seperti sedia kala mengambil sedikit masa.
Semalam aku dapat semula email daripada Panda. Aku gembira kerana kembali bertukar message dengannya.
Peristiw lain dalam hidup aku, berlaku kes ragut kepada kau. Aku agak terekejut dan tersentap tapi jika perkara ini tidak berlaku, mungkin aku tidak akan terlalu berhati. Sekarang ini, aku sangat berhati - hati kerana perkara sebegini memang berlaku dalam sekelip mata tanpa dijangka.

No comments: